Predvolené zoskupenia kanálov v Google Analytics je ďalším prehľadom, ktorý je vo väčšine prípadov nepoužiteľný a často spôsobuje zlú interpretáciu dát.
Preto sa posnažím vysvetliť v tomto článku na základe čoho Google Analytics priraďuje zdroje do predvolených zoskupení kanálov a kde sa stretávam s najčastejšími problémami.
Google Analytics zaraďuje zdroje návštev do predvolených zoskupení kanálov na základe týchto predvolených definícií (podmienok) kanálov:
Kanál | Popis |
---|---|
Priame | Zdroj sa presne zhoduje s atribútom direct A Médium sa presne zhoduje s atribútom (not set) ALEBO Médium sa presne zhoduje s atribútom (none) |
Organické vyhľadávanie | Médium sa presne zhoduje s atribútom organic |
Sociálne siete | Sprostredkovanie zdroja sociálnej aktivity sa presne zhoduje s atribútom Yes ALEBO Médium sa zhoduje s regulárnym výrazom ^(social|social-network|social-media|sm|social network|social media)$ |
Médium sa presne zhoduje s atribútom email | |
Provízni predajcovia | Médium sa presne zhoduje s atribútom affiliate |
Odkazujúci zdroj | Médium sa presne zhoduje s atribútom referral |
Platené vyhľadávanie | Médium sa zhoduje s regulárnym výrazom ^(cpc|ppc|paidsearch)$ A Distribučná sieť reklamy sa presne nezhoduje s atribútom Content |
Iná forma inzercie | Médium sa zhoduje s regulárnym výrazom ^(cpv|cpa|cpp|content-text)$ |
Obsahová reklama | Médium sa zhoduje s regulárnym výrazom ^(display|cpm|banner)$. ALEBO Distribučná sieť reklamy sa presne zhoduje s atribútom Content. |
(unavailable) alebo (other) | Relácie sa nezhodujú so žiadnym popisom kanála. |
*Túto tabuľku som ukradol z dokumentácie Google Analytics.
Avšak problém nastáva vtedy, keď kampane nemáme označené presne tak, ako Google Analytics predpokladal, že ich budete označovať. V takomto prípade sa vám zdroje návštev zaradia do nesprávnych kanálov a tým sa celý prehľad stáva nepoužiteľný a spôsobuje zlú interpretáciu údajov.
Problémy, ktoré najčastejšie vzniknú:
Veľa ľudí označuje platené kampane z Facebook Ads ako facebook / cpc. V tomto prípade sa vám však na základe vyššie uvedených podmienok tento zdroj zaráta pod Platené vyhľadávanie, čo spôsobuje, že predvolené zoskupenia kanálov sú takmer nepoužiteľné. Platené kampane z Facebooku totiž v skutočnosti nie sú Platené vyhľadávanie.
Affiliate kampane často nevyužívajú médium affiliate, takže sa dáta z affiliate kampaní započítajú do iného kanálu.
Obsahová kampaň neobsahuje médium s názvom display, cpm alebo banner. Znovu sa vám to započíta pod iný kanál a nie do obsahovej siete.
Návštevy zo sociálnych sietí nezvyknú obsahovať médium s názvom social, social-network, social-media, sm, social network, social media ale zvyčajne obsahujú médium s názvom refferal. Takže namiesto sociálne siete sa vám dáta zariadia do odkazujúcich zdrojov.
Ak využívate nejaké vlastné názvy pre zdroj a médium dáta sa vám zaradia pod kanál s názvom (Other) takže vám to nič detailnejšie nenapovie.
Riešenie:
Ak chcete využívať prehľad kanálov, odporúčam vytvoriť vlastné zoskupenie kanálov, kde si sami definujete podmienky na zaradenie do správneho kanálu. Taktiež si môžete vytvoriť vlastné názvy kanálov a tým detailnejšie segmentovať údaje.
Kedy má prehľad kanálov využitie:
Využitie prehľadu kanály vidím len v prípade, že sa na dáta pozerá človek, ktorý úplne nerozumie dátam v prehľade zdroj / médium a zaradenie zdrojov do rozumne pomenovaných kanálov mu tak môže výrazne pomôcť pri pochopení dát.
V prípade, že rozumiete prehľadu zdroj / médium, neodporúčam používať prehľad kanály. Vytvoria sa vám tak len zbytočné problémy. Napríklad v prípade, že vzniknú nové názvy zdrojov alebo média, musíte ich následne manuálne zaradiť do vlastného zoskupenia kanálov, a to nie je úplne blbo-vzdorné.
Comments (0)