Najlepšie reklamné platformy pre B2B marketing

Najlepšie reklamné platformy pre B2B marketing

Google Ads

Google Ads je výborná reklamná platforma v prípade, že ľudia hľadajú váš produkt alebo službu. V B2B segmente však býva počet takýchto vyhľadávaní výrazne nižší a long-tail kľúčové slová majú často minimálny objem vyhľadávania. V dôsledku toho sa veľa inzerentov bije o málo výrazov, čo zvyšuje cenu za klik.

Ak ponúkate veľmi špecifickú službu alebo produkt s nízkym objemom vyhľadávania, Search kampane v Google Ads sú čoraz menej a menej efektívne.

Alternatívy ku Search kampaniam v rámci Google Ads:

  • Display kampane môžu fungovať ako podpora značky a vytváranie záujmu. Najlepšie tu zvykne fungovať formát “Demand Generation Campaign”.

  • YouTube kampane sú ideálne na vysvetlenie komplexnejších služieb/produktov. Ponúkajú veľký dosah za rozumnú cenu a pomerne dobré možnosti cielenia. Môžu byť dobré najmä na “demand generation”.

Poznámka:
Obsahové kampane môžu pomôcť vytvoriť dopyt po vašom produkte/službe, no rizikom je, že ľudia začnú hľadať tento produkt/službu vďaka Vám a nakoniec skončia u konkurencie. Navyše, podobné formáty často fungujú efektívnejšie na Facebooku.

Výhody:

  • Vysoký zámer zákazníka (search intent)

  • Presné cielenie podľa kľúčových slov

  • YouTube ponúka veľký dosah a dobré možnosti pre vysvetlenie produktov

Nevýhody:

  • Často nízky objem vyhľadávania v B2B (najmä long-tail)

  • Vysoká konkurencia a nízky objem vyhľadávania zvyšuje cenu za klik

  • Display kampane často fungujú horšie ako na Facebooku

 

Microsoft Ads

Alternatíva ku Google Ads. Veľmi podceňovaná. Vďaka čomu je tu nižšia konkurencia, čo spôsobuje, že sa tu veľmi často dá dosiahnúť nižšie CPC ako v Google Ads, no zároveň má nižší objem vyhľadávaní. Ak teda máte problém s nízkym objemom vyhľadávania v Google Ads, tak Microsoft Ads bude pravdepodobne ešte menej použiteľný.

Zaujímavá je najmä v krajinách ako USA, UK, Nemecko či Španielsko, kde má Bing stále celkom dobrý trhový podiel.

Výhody:

  • Nižšia cena za klik

  • Nižšia konkurencia

  • Často sa dá z toho vytlačiť lepšie CPA/ROAS ako z Google Ads

Nevýhody:

  • Zvyčajne ešte nižší objem vyhľadavaní kľúčových slov než v Google Ads

  • Vhodný skôr pre trhy ako USA, UK, Nemecko a Španielsko

  • Pri iných trhoch sa z toho dá vygenerovať často len malé objemy konverzii

 

Linkedin Ads

Silná stránka tejto platformy je veľmi dobré cielenie na ľudí v B2B segmente napríklad podľa profesií, odvetvia či veľkosti firmy. Kvalita leadov býva vyššia než pri Facebooku, no zároveň je zvyčajne vyššia aj cena za lead.

Výhody:

  • Veľmi presné B2B cielenie

  • Vyššia kvalita leadov

  • Podporuje budovanie značky v profesionálnom prostredí

  • Hodí sa pre “thought leadership”

Nevýhody:

  • Zvyčajne vyššia cena za Lead v porovnaní s Facebook Ads

  • Nie je vhodný pre každý typ biznisu

  • Nie je možné inzerovať v slovenskom jazyku, čo celkom zabíja potenciál platformy

 

Facebook Ads

Facebook má slabšie možnosti cielenia na ľudí v B2B segmente, no vyniká v škálovateľnosti kampaní a výkonnosti pri “broad” cielení (najmä pri vyššom rozpočte). Extrémna nevýhoda tejto platformi pri B2B je krátke konverzné okno. V prípade, že máte segment, kde doklepnúť biznis trvá mesiace tak pri Facebooku budete mať problém, pretože tieto dáta už späť do Facebooku nepošlete, čo má výrazný negatívny vplyv na fungovanie kampaní.

Lead Ads sú lacnejšie ako na Linkedin, no kvalita dopytov býva nižšia. Človek sa tu musí dosť hrať s optimalizáciou samotného lead formulára.

Výhody:

  • Zvyčajne nižšie CPL (cost per lead) v porovnaní s Linkedin Ads

  • Veľké možnosti škálovateľnosti

  • Dosť dobré možnosti prispôsobenia lead formulára

Nevýhody:

  • Slabšie možnosti cielenie v B2B segmente v porovnaní s Linkedin

  • Veľmi často nižšia kvalita leadov v porovnaní s LinkedIn

  • Krátke konverzné okno obmedzuje optimalizáciu

 

Capterra

Platforma špecificky zameraná na inzerciu softvéru. Používatelia tu hľadajú softvérové riešenia, čo znamená vyšší zámer a často aj vyššiu kvalitu klikov a konverzného pomeru než v Google Ads.

Najväčšia nevýhoda platformy je, že tam majú nastavené na úrovni kategórii produktov a krajín minimálne CPC, ktoré systému musíte dať. Zakaždým to zvyšujú a už aktuálne je tam to minimálne CPC často tak vysoké, že je už niekedy problémové na tejto platforme udržať inzerciu rentabilnú.

Výhody:

  • Vysoký zámer nákupu (purchase intent)

  • Vysoká kvalita návštevnosti

  • Nadpriemerný konverzný pomer

Nevýhody:

  • Vysoká cena za klik

  • Stanovujú si minimálne CPC podľa kategórie a krajiny

  • Čoraz náročnejšia udržateľnosť dobrej ROI

 

Quora Ads

Môže byť veľmi zaujímavá platforma na content marketing. Používatelia kladú otázky, na ktoré môžete odpovedať a zároveň propagovať svoj obsah vo vláknach, ktoré používatelia riešia. Cielenie je možné podľa tém, otázok a záujmov.  Je to ideálne na propagáciu edukatívneho obsahu.

Výhody:

  • Ľudia riešia konkrétne problémy, na ktoré vy viete ponúknuť riešenie formou reklám

  • Efektívny pre propagáciu edukatívneho obsahu

Nevýhody:

  • Nízky traffic (platforma pomaly vymiera). Toto spôsobuje aj obmedzený zásah pri úzkom cielení

  • Pomerne náročné je tu uchopiť nejakú marketingovú stratégiu (teda možno len ja mám tento pocit kvôli nedostatku skúseností s touto platformou).

 

Reddit Ads

Veľmi podobné ako Quora, no s rastúcou popularitou. Oproti Quore má väčší zásah používateľov aj pri úzkom cielení. Má zároveň nižšie CPC, no z mojej vlastnej skúsenosti aj kvalita návštevníkov je výrazne nižšia v porovnaní s Quora.

Výhody:

  • Nižšia cena za kliknutie v porovnaní s Quora

  • Pomerne veľká základňa používateľov

  • Efektívny pre propagáciu edukatívneho obsahu

Nevýhody:

  • Nižšia kvalita návštevnosti

  • Rovnako ako pri Quora je tu podľa mňa celkom ťažké uchopiť marketingovú stratégiu (teda možno len ja mám tento pocit kvôli nedostatku skúseností s touto platformou).

 

Twitter Ads (X Ads)

Vhodný najmä na brandbuilding a networking, hlavne v segmentoch ako B2B tech, fintech a startupy. Hodí sa pre firmy, ktoré chcú budovať komunitu a reputáciu.

Výhody:

  • Relevantný pre budovanie reputácie v špecifických komunitách

  • Hodí sa pre “thought leadership”

Nevýhody:

  • Často extrémne nekvalitná návštevnosť (mám taký silný pocit, že z reklám chodí fakt veľké percento botov)

 

Dôležité upozornenie pre inzerciu na sociálnych sietiach

Pri spustení reklamných kampaní na sociálnych sieťach treba počítať s tým, že ľudia budú reagovať cez správy, komentáre. Ak vy na toto reagovať nebudete, tak reklama stráca svoj plný potenciál. S týmto sa stretávam často, že firmy púšťajú reklamu na sociálnych sietiach ale už neriešia nejakú prácu s ľudmi, ktorí vďaka týmto reklamám s vami chcú komunikovať.

Záver a poznámka k skúsenostiam

S platformami Quora Ads, Reddit Ads a Twitter Ads mám skúsenosti z jedného projektu, s Capterra z dvoch. Vnímam ich preto ako experimentálne kanály, ktoré majú podľa mňa nejaký potenciál, ale treba brať do úvahy, že s nimi mám malé skúsenosti a moje poznatky z nich nemusia byť úplne správne. Určite ich nepovažujem za nejaké “core” reklamné platformy, s ktorými by som začínal inzerciu v B2B segmente, ale skôr niečo ako doplnkové, ktoré v niektorých prípadoch má podľa mňa zmysel zahrnúť do marketingovej stratégie alebo v prípade, kedy už fakt neviete, čo nové vyskúšať.

Samozrejme, existujú aj ďalšie možno vhodné reklamné platformy ako Tiktok Ads, ale s týmto skúsenosti nemám takže ju nedokážem ani zhodnotiť.

0 Shares